Нова українська школа – новий підхід до освіти.

       Як заявляють автори реформи, це принципово новий підхід до освіти, позиціонуванню вчителя і учня, а також вироблення соціальних цінностей, які раніше ігнорувалися.  Дана концепціяпрезентована   Міністерством освіти і науки України. У минулому році НУШ (НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА) була випробувана в ряді шкіл по всій Україні та тепер запущена на всі навчальні заклади.     Школярів більше не будуть просто напихати набором знань, більше того- навчать шукати інформаціюдумативисловлювати власну думку і аналізуватиСаме такими  компетенціями повинні володіти школярівважає Міністерство освіти і науки України.

Так що саме нас чекає в новітній програмі:

• Уміння розуміти і розмовляти іноземною мовою, що забезпечить розуміння цінностей міжкультурного спілкування.

• Уміння говорити і висловлювати думки на державному і на мові національних меншин.

• Впевнене (і одночасно критичне) застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки інформації на роботі, в громадському просторі і особистому спілкуванні.

• Математична грамотність, яку можна застосовувати не тільки на уроках математики, а й у житті.

• Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні художні смаки, самостійно висловлювати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва.

• Уміння вчитися протягом усього життя. Здатність до пошуку нових знань, придбання нових навичок, організації навчального процесу.

• Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно і раціонально користуватися природними ресурсами, розуміння і прийняття цінності навколишнього середовища, здатність і бажання дотримуватися здоровий спосіб життя.

• Уміння генерувати нові ідеї, ініціативи та втілювати їх в життя.

• Наукове розуміння природи. Уміння спостерігати, аналізувати, формулювати власну думку, збирати дані, проводити експерименти і підводити підсумки.

• Форми поведінки, необхідні для ефективного і конструктивного участі в суспільному житті, вміння співпрацювати з іншими людьми, попереджати і вирішувати конфлікти.

Для виконання новітньої реформи були виділені кошти для оновлення всього необхідно навчального обладнання для молодших класів та інклюзійних кабінетів, що дійсно дуже необхідно майже всім без винятку навчальним закладам України.

Програма «Нової української школи» також адаптована під програму дитячого садка. Навчання ведеться в ігровій формі -допомогою мультфільмів, за через розфарбовування або постановку дослідів. Урок не триває від дзвінка до дзвінка. Якщо дитина відчує, що втомився, може відійти від «робочого місця» в ігрову або творчу зону. Очікується, що так перехід від садочка до школи для дитини не буде болючим ні в плані зміни методів навчання, ні в плані підвищеного навантаження.

Також першокласники не сидітимуть за звичною схемою: по двоє за партою, парти в три ряди. Згідно з новими стандартами, всім першокласникам необхідні індивідуальні парти (можливо, ви бачили таке в іноземних фільмах). Причому парти повинні бути не звичайним набором «стіл + стілець», а повинні підлаштовуватися під мінливий зростання учня. Робити їх потрібно з легкого матеріалу, оскільки перестановки в класах стануть звичайним явищем: парти можна буде вибудовувати півколом, групами по кілька парт або в будь-який іншій конфігурації. Це допоможе дітям простіше освоювати навички комунікації один з одним.

Відповідно до нових правил оновлення обладнання загального призначення є першочерговим завданням навчальних закладів.

Ще одна з вимог – відкриті стелажі замість шаф з дверцятами. Це повинно стимулювати інтерес дітей до нових знань. У будь-який момент дитина може підійти до стелажів і взяти те, що вважатиме за потрібне: наочні посібники, карти, книги, іграшки . Якщо вам здається, що в таких класах не буде порядку і правил, то це не так. Перед початком навчання вчитель разом з учнями домовляться про деякі правила, обговорять їх і, якщо погодяться з ними, затвердять. Як стверджують психологи, правила, які діти придумали самі і добровільно погодилися їх виконувати, набагато надійніші і вкрай рідко порушуються.

Нові правила від нових вчителів.

• Дітям не будуть задавати домашніх завдань.

• Всі навчальні матеріали будуть залишатися в класі.

• У зоні творчості у кожної дитини буде свій індивідуальний бокс для зберігання витратних матеріалів.

• В 1-м і 2-м класах не буде оцінок – тільки словесне визначення діяльності дитини («молодець», «постарайся наступного разу» і так далі). Так діти не будуть боятися зробити щось неправильно.

Одне з нових правил- це відсутність безлічі визначень і правил, які потрібно зазубрювати: голосні / приголосні звуки, таблиця множення, тощо. Натомість учні займуться складанням слів в ігровій формі або рішенням задачок, підглядаючи в таблицю (так вона краще запам’ятається).

Окремими будуть фізкультура, творчість та іноземна мова. Відразу кілька предметів об’єднають в один – «Я пізнаю світ». В курс увійдуть основи здоров’я, елементи інформатики, природознавства, читання, рахунки идр. При цьому в програмі менше правил і теорії, а більше практики, на основі якої діти самі зроблять висновки про те чи інше явище або предмет.При цьому процес отримання знань буде різнобічним: в процесі формування уявлення про опади, дитина отримає інформацію з галузей природознавства, інформатики, географії та навіть фізики. І все це – в ігровій формі. Також дітям не знижуватимуть оцінки за каліграфію, неправильне з’єднання букв або «вихід» за межі рядка. Головне, щоб учні зрозуміли, як буква виглядає і вимовляється. Написання з часом сформується. 12-ти річна школає також одним зі змін, що в першу чергу торкнуться першокласників, але в міру їх дорослішання Нова українська школа охопить всі класи. Зокрема, реформа має на увазі перехід на 12-річне навчання. Причому це буде не просто додатковий рік школи, а абсолютно нова триступенева структура шкільного курсу.

 

 

 

Views: (633)
on